Istoric

Slogan

“Nimic nu este prea mult pentru copilul meu!”

Misiunea şcolii

Școala Kinderland  oferă predare-învăţare în limba germană maternă, folosind metode moderne, interactive (lucrul în perechi, în echipă, cooperare-colaborare, învăţare prin experienţă directă şi acţiune, studiul de caz etc.), asigurarea unui act educaţional de performanţă, care să contribuie la formarea unei personalităţi autonome şi creative, educarea copiilor în spiritul a valorilor respectării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, al demnităţii umane şi toleranţei, al schimbului liber de opinii, a valorilor naţionale şi universale.

Acordăm interes sporit dezvoltării abilităţilor practice şi deprinderilor sociale, precum şi  deprinderilor de utilizare a calculatorului;

Oferim abordare individuală şi de grup, consiliere psihologică şi activităţi extra-curriculare, precum și o plajă largă de activităţi opţionale (ştiinte, muzică, sport, artă): balet, dans de societate, arte marţiale, informatică, arte plastice, muzică instrumentală şi de percuţie etc., pentru a încuraja descoperirea şi exploatarea talentelor native.

Misiunea  în funcţie de obiective

  • Pregătirea copiilor la un nivel ridicat în limba germană
  • Predarea în spiritul pedagogiei moderne :12-15 copii/clasă,munca în perechi,în echipă studiu de caz etc.
  • Proiectul Kinderland este:interetnic,intercultural,interconfesional, integrează copii superdotaţi dar şi cu nevoi speciale.
  • Ajutarea unor copii prin bursă de merit;a unor copii monoparentali prin Fundaţia”Ajutaţi Copiii Kinderland”
  • Să se descopere prin joc pe ei înşişi şi bucuria de a fi copii.Timpul petrecut aici se vrea a fi o incursiune în lumea mirifică a copilăriei

Viziunea Școlii „Kinderland” este:

  • Educarea copiilor prin iubire, creativitate, respect şi responsabilitate pentru ca aceştia să se poată  dezvolta armonios și să se poată integra usor în ciclul gimnazial.
  • Asigurarea bunăstării fizice,mentale și emoționale a copiilor prin activitățile educaționale,asistență socială și medicală,consiliere psihologică și educațională,activități extracurriculare.Întregul proces educativ,formal și informal,e menit să acopere nevoile complexe ale copiilor.

 Principii

  • Convinge fără să constrângi !
  • Creează convingerea valorii fiecăruia, respectând personalitatea şi demnitatea fiecăruia !
  • Elimină teama şi creează stima !
  • Sugerează, cere şi obţine fără să comanzi !
  • Stimuleză, antrenează, animă fără să inhibi !
  • Pretinde fiecărui copil atât cât poate oferi, nu imposibilul !
  • Nu tolera lacunele în pregătire !

VALORI

  • Copilul este în centrul educaţiei.
  • Dezvoltă atitudini responsabile şi încredere faţă de sine şi ceilalţi.
  • Sunt implicaţi activ în soluţionarea problemelor şi descoperă soluţii alternative de rezolvare.
  • Elevii lucrează individual, în perechi sau în grupuri mici.
  • Învăţătorii proiectează activităţile din prisma dezvoltării priceperilor şi deprinderilor fiecărui şcolar.
  • Evaluarea este văzută ca un mijloc de perfecţionare individuală.

 

In toamna  anului 2018 implinim 16 ani de la infiintare. Privind cu nostalgie in urma primele  imagini ce ne apar in fata sunt  copiii…..incepand cu primii din 2002  care ne-au urmat, majoritatea de la unitatea de stat desfintata.

,,Maria sa copilul” a fost si este prima persoana din KINDERLAND.

Acest  frumos crez ne-a adus satisfactii deosebite:copiii s-au prezentat  la un inalt nivel  la Acreditare sau la Inspectia ARACIP, de infiintare a SCOLI PRIMARE KINDERLAND sau nenumaratelor vizite si schimburi de expereienta cu unitatile   cuprinse in Parteneriate atat cu cele din  tara cat si din cele 5 tari germanice din UE…..Nu pot sa nu apreciez ca aceste frumoase rezultate se datoreaza  cadrelor didactice daruite meseriei de aur ce au imbratisat-o si care lucreaza alaturi de directoarea unitatii de la deschidere sau unele inca de cand functionam la unitatea de stat.

Faptul ca toti copiii plecati de la KINDERLAND s-au facut remarcati ca fiind cei mai buni la scoala , ne-a determinat sa incercam sa infiintam scoala noastra, ceea ce am si reusit,ba mai mult cladirea s-a extins la capacitate dubla .

Vrem sa subliniem faptul ca greutatile inceputului cat si a celor ce au urmat acestor ani fara nici un ajutor din partea comunitatii locale sau a altor foruri nu sunt de aratat aici (care in UE nu stau  indiferente la   a sprijini o unitate de invatamant privata la inceput de drum) dar trebuie sa multumim ca in sfarsit comunitatea locala, mai exact Primaria Cluj a venit cu un ajutor deloc de neglijat prin programul ,,Banul urmeaza copilul” pentru care le multumim  si Consiliului local si Primariei  Cluj si guvernului ce a aprobat acest program.

Am parcurs un drum deloc usor dar satisfactia  noastra e ca am reusit  sa mergem inainte. Multumesc colectivului care a pus alaturi de mine atata suflet!

“Cand invatatorul reuneste in inima sa dragostea de profesiune si dragostea de elevi, putem spune ca este un invatator desavarsit.”LEV TOLSTOI

Cuvantul directoarei

TURCU OLIMPIA