Prezentare

 

Școala și grădinița cu creșă KINDERLAND este o instituție germană, ceea ce înseamnă că predarea întregului program se face exclusiv în limba germană maternă la secția germană. Învățarea acestei limbi este obiectivul principal al unității. Ne aflăm în al 16-lea an de funcționare privată în sistemul național de învățământ. La început, în 2002, în baza autorizației I.S.J. CLUJ și a Ministerului Educației și Cercetării, urmând programa acestuia și pe cea a Colegiului Pedagogic din Sibiu pentru limba germană, dar și a noastră proprie, în care am luat ce am găsit mai bun din din cele 5 țări partenere. Ne-am inspirat după programele aplicate în sistemul educațional german, elvețian, austriac, maghiar și englez. Ulterior, în 2008 am primit acreditarea pentru aceste limbi.

Programa respectă reglementările MECTS, conținutul didactic urmărind conceptul educațional “Pyramide” al Institutului de pedagogie CITO – Germania și al Universității din Berlin, cu care avem contract permanent de practică și schimburi de experiență.

Echipa KINDERLAND, prin experiența acumulată în timpul celor aproape 16 ani de activitate, este o echipă de profesioniști, ce conferă garanția actului educațional

Profesoarele-Educatoare sunt vorbitoare de limba germană maternă (UBB Cluj – Facultatea de Litere) și calificate educatoare-învățătoare, predarea urmând a se face exclusiv în limba germană la secția germana, iar la română și maghiară maternă se predau una dintre limbile alese (intensiv). Nu ne vom axa pe volum, ci pe predare diferențiată, individuală. Grupele și clasele de mici dimensiuni (10-12 copii maxim) ne permit ne ocupăm de fiecare copil în parte, -i urmărim evoluția, pe care o comunicăm cu regularitate părinților. Ne dorim descoperim, cultivam acele aptitudini și înclinații ale copilului care fac din fiecare un PUI DE OM UNIC. Părinții copiilor noștri beneficiază de un sistem unic de evaluare zilnică și periodică, monitorizare și comunicare a evoluției copilului la grădiniță. KINDERLAND nu le oferă copiilor doar distracție și informație, ci și un sistem de monitorizare a dezvoltării individuale. Toate jocurile și activitățile educative pe care le folosim sunt gândite în asemenea fel încât dezvolte abilitățile native ale copilului.

Noi am început munca de descoperire a limbii germane în joacă, la grădiniță germană de stat nr.17, acum mai bine de 29 de ani, înainte DE 1989. În timp, s-a dovedit a fi fost cea mai bună investiție făcută de părinții noștri. E o limba grea, dar frumoasă, a cărei cunoaștere îți antrenează mintea, îți modelează caracterul și îți pune “pe tavă” o meserie în sine. Copiii noștri o vor învăța aici, la  KINDERLAND, unde ne-am dori avem colegi. Credința noastră este fiecare copil vine înzestrat cu un dar deosebit, sensul vieții sale fiind descoperirea și împlinirea acestui dar. În acest sens, promovãm în cadrul unității noastre gifted education – un sistem de educație unic, prin pachete individualizate pentru fiecare copil.

Ne desfășurăm activitatea într-un spațiu interior de 500 mp și o curte de 500 mp cu gazon, copaci, 2 piscine gonflabile vara și multe accesorii numai bune de joacă, mai ales în Parcul de joacă oferit de Primăria și Consiliul local Cluj-Napoca la ciuperca din Gheorgheni.

Pe lângă procesul educațional, copiii se bucură și de activități opționale concepute să le dezvolte simțul creativ, talentele și personalitatea, precum: lecții de arte plastice (Piccolingo – Premiu Special Europa), dans de societate (3 cupe de aur și zeci de diplome și medalii – profesor Florin Bârsan), muzică vocală și instrumentală, teatru interactiv, grup de dezvoltare socio-emoțională, Zumba (profesor Melita Mintescu, campioană națională la Salsa SoloShines Competition; prima și cea mai renumită instructoare din Cluj, absolventă a Zumba Academy cu diplomă internațională din 2010), sculptură în argilă și porțelan aplicând tehnica japoneză (Traian Andras – designer specializat în ceramica – tehnica Raku, profesor unic în Cluj), karate, șah, gimnastică medicală și artistică, pian. La primele 3 opționale avem rezultate deosebite, premii pe oraș, Ardeal, pe țară sau în afara ei. tara sau în afara tarii). Activități extracurriculare: concursuri (premiile I, II și III la “Clujul Pedalează”), vizite la grădina botanică, muzee, spectacole cu magician și teatru de păpuși (în grădiniță sau în afara ei), joacă în curtea noastră sau în parcul de la “Ciupercă” etc.

La școala și grădinița noastră, micuții beneficiază și de consultațiile periodice ale medicilor din Centrul de Pediatrie și asistență la domiciliu și ale unui stomatolog. Se lucrează de 2 ori pe săptămână cu profesor-logoped, avem asistentă medicală și infirmieră.

Între 15 iunie și 31 august avem program special pentru vacanța de vară. Unitatea funcționează și în sezonul estival. Copiii noștri își continuă activitatea la afterschool cu fostele educatoare-profesor.

Oferim posibilități de a merge în tabără la munte și la mare, dar și program de vacanță în limba respectivă: program scurt, prelungit și lung, la cerere și de sâmbăta, care cuprind cursuri zilnice de opționale: dans, Zumba, gimnastică, balet, baschet, handbal, atelier de creație, teatru de păpuși, cursuri de desen, pictură, ieșiri în aer liber, excursii, vizite și multe altele.

Ne găsiți la “Ciuperca” din Gheorgheni. Puteți ajunge la noi cu autobuzele nr. 32 și nr 32B.

OBIECTIVE

  • Pregătirea copilului pentru școală la un nivel ridicat
  • Predarea în spiritul pedagogiei moderne: 10-12 copii la grupă/clasă, lucrul în perechi, în echipă, studii de caz, etc.
  • Proiectul KINDERLAND este interetnic, intercultural, interconfesional și integrează în colectivitate copii cu nevoi speciale
  • Ajutorarea unor copii cu probleme speciale, orfani de un părinte, prin Fundația “Ajutați Copiii – Kinderland”

Cuvântul Conducerii

Sistemul de învățământ alternativ KINDERLAND stimulează egalitatea șanselor copiilor, din dorința de a aduce un plus de valoare activității educaționale de tip preșcolar. Fiecare copil lucrând în stilul și în ritmul propiu, prin activitatea pe centre de interes, obligă dascălul să își îndrepte atenția către dezvoltarea personală a individului, pentru a determina copilul să comunice, să cunoască și să se cunoască, să își optimizeze relațiile cu sine și cu cei din jur. Astfel, relațiile dintre profesoare și copii, pe de o parte, precum și dintre copiii din grupă sau din colectivitatea întregii grădinițe, pe de alta, se democratizează, sistemul devenind o rampă de lansare spre o lume a comunicării și adaptării, impusă de provocările secolului XXI.

Cine intră într-o clasă la KINDERLAND simte că a pătruns într-o pădure tânără, veselă și senină, unde ficare copil își asumă responsabilitatea faptelor lui și a propriului său studiu și iese cu sentimentul tonic al speranței că munca și încrederea investite în acești copii nu sunt zadarnice.

Nu avem pretenția că acest sistem este “cel mai bun”, dar reprezintă o alternativă binevenită în acest moment al secolului XXI, când “se nasc” și sunt în curs de apariție noi și noi profesii, în care trebuie promovate personalitatea și creația individuală. Experiența de 47 de ani de învățământ a directoarei este un atu în plus pentru rezultatele noastre (autoare a 6 cărți școlare)

Școala cu grădiniță și creșă KINDERLAND își propune ca pe parcursul unui ciclu de învățământ (4 ani) să obțină performanțe atât la nivel individiual, cât și de grup, deoarece socializarea, comunicarea și spiritul de echipă sunt numai câteva dintre dezideratele noastre.

Pentru toți cei ce contribuie șa educația în această grădiniță, următorul principiu este sfânt:

Un copil este un foc ce trebuie aprins, nu un pocal în care torni necontenit.

Grădinița încurajează cititul și scrisul prin programe speciale în fiecare grupă. Grupa mare are un program special în limbile germană, română și engleză. La absolvirea grădiniței, copiii știu să scrie semnele grafice ajutătoare scrierii literelor, chiar și litere. Unii știu să citească și să vorbească fluent în germană, engleză și să scrie în limba română. Au un sistem de valori înțelese, au deja conturat un sistem de reguli pentru viață, își doresc să învețe tot mai mult și așteaptă cu nerăbdare să devină școlari.